• Polski (pl)Polski
  • English (en)English

Make-up Manufacture

Menu

Skip to content
  • Home
  • Blog
  • About
  • Portfolio
  • Media
  • Contact

AVAILABLE ONLY IN POLISH

Sunday December 27th, 2020

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dziś na blogu przygotowałam dla was wyjątkowy wpis – bez polecanych kosmetyków, czy makijażowych wskazówek. Można byłoby nawet powiedzieć, że to wpis bez makijażu – dosłownie i w przenośni. To raczej kilka refleksji na temat kultury obrazu, w której żyjemy i życzenia na nowy, 2021 rok. Jednak przede wszystkim, we wpisie dzielę się z wami podcastem, którego miałam wielką przyjemność być gościem.

Wielokrotnie polecałam na blogu kosmetyki, metody dbania o skórę, dzieliłam się swoimi pomysłami na makijaż i pielęgnację. Zawsze jednak przypominam, abyście kupowali określony kosmetyk tylko wtedy, jeśli naprawdę go potrzebujecie. W tym roku pisałam też o minimalizmie, ekologii, zasadach etycznych zakupów. Ten blog powinien służyć wam do wyboru odpowiedniego produktu, ułatwić zakupy, ale nie nakłaniać do kompulsywnego kupowania – mam nadzieję, że chociaż trochę mi się to udaje.

Makijaż ślubny Ewy / fot. Julia Pietrzak

Media społecznościowe to tak naprawdę wytwór ostatniego dwudziestolecia. Pomimo, że za pierwszy blog uznaje się zapiski z 1991 roku, to Facebook powstał zaledwie szesnaście lat temu bo w 2004, a YouTube rok później. Mam wrażenie, że cały czas próbujemy okiełznać te “nowości”, choć czasami pozwalamy, aby zawłaszczyły kawałek naszego życia. Niektórzy twierdzą, że jesteśmy zawłaszczeni przez informacje, że staliśmy się przechowalnią, w której trzyma się nieprzydatne i często bezsensowne treści (reklamy, smaczki z życia celebrytów, kolejne sezony seriali). Nasze życie traci przez to właściwą mu treść, a człowiek sam zmienia się w jedną chodzącą informację. Nie można jednak zaprzeczyć, że wynalazek ostatnich dekad, jakim są media społecznościowe – ułatwia życie. Rozmowy wideo, kontakt z całym światem przy pomocy jednego kliknięcia, nieograniczony dostęp do wiedzy i wiele, wiele innych. Czy umiejętnie korzystamy z tych osiągnięć?

Makijaż dla Heleny Norowicz / fot. Evil Eye Studio

W tym wpisie chciałabym zachęcić was do tego, abyście w nadchodzącym, nowym roku sięgali tylko po to, co w internecie jest dla was wartościowe. Kultura obrazu, w której żyjemy sprawia, że nasz wizerunek stał się bardzo istotny. Dążymy do ideałów kreowanych przez media, podoba nam się styl celebryckiego życia “na bogato”. Próbujemy stać się tacy jak oni, kierujemy nasze życie w stronę “ideałów” gorących nazwisk Instagrama. Bywa, że przestaje mieć dla nas znaczenie co mówią i jak zachowują się te piękne (choć niekoniecznie autentyczne) twarze show biznesu. Wierzymy im, bo są modni, ładni, zamożni. To czasami może sprawić, że dopasowujemy się do otoczenia, przyglądamy życie innych, ale sami trochę nie wiemy już kim jesteśmy. Materializm, bogactwo, posiadanie – tak bardzo promowane “wartości” w mediach czasami prowadzą nawet do tego, że czujemy się gorsi, nasze życie traci sens. Materialne zastępuje więc niematerialne, czyli “mieć” liczy się bardziej, niż “być”.

Makijaż dla Heleny Norowicz / fot. Evil Eye Studio

Nie można powiedzieć, że wygląd nie ma znaczenia. Ostatnie kilkanaście lat to kompletna zmiana świadomości. Kultura obrazu rośnie, wizerunek zewnętrzny ma coraz większą moc, staje się wręcz wszechobecny. Łatwo w tym wszystkim stracić obrany wcześniej kurs. Zdrowa skóra, ładny, świeży makijaż pełnią kluczową rolę podczas budowania zewnętrznego wizerunku, ale to przede wszystkim kwestia dobrego zdrowia – skóra to największy organ naszego ciała i warto utrzymywać ją w doskonałej kondycji przez całe życie. Powinniśmy pamiętać, że makijaż to rzemiosło, to sztuka, która w najwyższej formie znajduje się w muzeach, gwarantuje doznania estetyczne, powstaje z kreatywności i doskonałego warsztatu jego twórcy.

New York Fashion Week / fot. www.makeupmanufacture.pl

Najważniejszą rzeczą jest jednak to, aby potrafić określić autentyczność własnego wizerunku i wyglądu. To on ma służyć mnie, nie ja jemu. Mój wizerunek powinien być drogą do poznania siebie, do dobrego samopoczucia, zdrowia. Każdy ma inne naturalne predyspozycje, które warto podkreślać, doceniać, akceptować. Zadaj sobie pytanie, dla kogo chcesz dobrze wyglądać? Dlaczego chcesz mieć zdrową i zadbaną skórę? Poprawna odpowiedź jest tylko jedna, w przeciwnym razie redukujesz się tylko do wizerunku. Granica pomiędzy dbaniem o siebie, a tworzeniem siebie na nowo, jest  bardzo płynna.

Makijaż dla Heleny Norowicz / fot. Evil Eye Studio

Zawód, który jest tak popularny w dzisiejszych czasach to utrzymywanie się ze stylu życia. To lajki, sponsorzy, konsumpcjonizm, kasa. Styl życia bogatych celebrytów sprzedaje się jak świeże bułeczki. Nie musi być w tym żadnej głębi, żadnego przekazu, wystarczy mieć, posiadać, sprzedawać. Kiedy takie zawody, taka praca buduje nową strukturę społeczną, to zastanawiam się, czy chcę żyć w takim świecie. Sama wykonuję zawód, który balansuje na krawędzi. Moja praca opiera się na wyglądzie zewnętrznym, malowaniu twarzy, popularyzowaniu wiedzy z tym związanej. Dlatego w tym wpisie muszę przyznać, że czasami jest mi ciężko zachować dystans i na pewno też ulegam wielu pokusom współczesnej kultury mediów.

Backstage / fot. Evil Eye Studio

Biorąc pod uwagę te wszystkie refleksje, w 2021 roku życzę nam wszystkim, abyśmy po prostu – byli sobą. Daliśmy radę przetrwać ten beznadziejny rok epidemii. To powinno dać nam siłę, poczucie, że znaczymy więcej niż nam się wydawało, że mamy moc stawiania czoła przeciwnościom losu i to siła, która drzemie w naszym wnętrzu napędza nasze życie. Życzę nam, abyśmy nie dali się zwieść konsumpcjonizmowi, nie stali się materialistami, ale byli autentyczni, uczciwi wobec samych siebie, dumni z tego, kim jesteśmy.

Życzę nam, abyśmy nie chcieli nigdy, przenigdy, być kimś innym, ani wieść innego niż nasze życia. Abyśmy czuli, że jesteśmy wartościowi. Abyśmy dbali o siebie jak należy, poświęcali sobie czas, potrafili odpocząć, zrelaksować się bez wyrzutów sumienia. Abyśmy dbali o swój wygląd w takim aspekcie, w jakim chcemy, w jakim jest to zdrowe i dobre dla nas. Abyśmy z dnia na dzień czuli się coraz piękniejsi i bardziej wartościowi – wewnętrznie i zewnętrznie.

Wszystkiego pięknego na Nowy Rok!

fot. www.makeupmanufacture.pl

Więcej na temat mojego podejścia do makijażu i wizerunku możecie posłuchać w podkaście “Nauka XXI wieku”. Ostatniego dnia sierpnia tego roku, w Młodzieżowym Domu Kultury w Warszawie byłam gościem tej niezwykłej audycji. Sama słuchałam chyba wszystkich odcinków, bardzo cenię te rozmowy i czuję się dumna z tego, że mogłam stać się ich częścią. Początkowo wydawało mi się, że to łatwe i przyjemne, ale kiedy usiadłam przed mikrofonem byłam bardzo zestresowana. Wraz z niesamowitym prowadzącym, Borysem Kozielskim @boryskozielski rozmawialiśmy o tym, co wizerunek ma wspólnego z nauką i kulturą, w której żyjemy, jakie znaczenie pełni w naszej codzienności i dlaczego my, Polacy stawiamy sobie tak wysokie wymagania. Posłuchajcie podkastu na Spotify (KLIK), Apple Podcast (KLIK) lub po prostu w internecie (KLIK).

Podziel się:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Podobne

Post navigation

← AVAILABLE ONLY IN POLISH AVAILABLE ONLY IN POLISH →

Categories

  • Atopowe zapalenie skóry
  • Business & Marketing
  • ECO & Cruelty Free
    • Ekologiczne opakowania
    • Naturalne składniki
    • Nietestowane na zwierzętach
    • Wegańskie
    • Wielorazowego użytku
  • History of fashion and make-up
    • Beauty
    • Business make-up look
    • Fashion
    • Cinema make-up look
    • Individual make-up look
  • Beauty and Fashion
    • Hair
    • Nails
    • Care
    • Style
  • Nauka makijażu
  • Not only about make-up
    • Jedzenie
    • Podróże
  • Gift
  • Publications
  • Hot or Not
    • Cosmetics
    • Book
    • Metoda
    • Miejsce
  • Photo Session
    • Pregnancy
    • Produktowa
    • Business
    • Family
    • Artist & Commercial
    • Ślubna
  • Wedding
    • Photography
    • Make-up
    • Gown
    • Movie Clip
  • Event
    • Fashion Week
    • Konferencje i szkolenia
    • Pokaz mody
    • Make-up Workshops
    • Bachelorette party
  • Youtube Make-up
    • Opinia
    • Tutorial
    • Vlog

Archives

  • January 2021
  • December 2020
  • November 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • May 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • November 2015
  • October 2015
  • September 2015
  • March 2015
  • January 2015
  • September 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014

Tags

ameryka backstage beauty blog blogerka bridal makeup fotograf ślubny inspiracja kasia wrona Kasia Wrona blog kasia wrona kraków kasia wrona makeup kasia wrona makeup artist kasia wrona makijaż kasia wrona wizażysta kosmetyki make-up makeup makeup artist makeupmanufactucre makeupmanufacture makeup manufacture makeup manufacture kraków makeup revolution makeup tutorial makijaż makijaż do sesji zdjęciowej makijaż kraków makijażysta kraków makijaż ślubny makijaż ślubny kraków model modelka mua panna młoda pielęgnacja polishgirl recenzja recenzja kosmetyków selfie sesja zdjęciowa wizaż wizażysta wizażysta kraków ślub

Newsletter

Make-up Manufacture


Twoja tygodniowa porcja makijażu, triki, porady, trendy - zapisz się i bądź na bieżąco




Makeup Manufacture - Kasia Wrona Makeup Artist


This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.

Make-up Manufacture © 2021
created by
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy

Make-up Manufacture


Twoja tygodniowa porcja makijażu, triki, porady, trendy - zapisz się i bądź na bieżąco