Makijaż telewizyjny – od szczegółu do ogółu – “Kuchenny Kredens”

“Kuchenny Kredens”

Kochani, przed wami kolejna część ostatniego projektu makijażowego i jego efekty. Rezultaty współpracy z Panopticon Films i Wydawnictwem Znak oraz Moniką z Kuchennego Krednesu, dla której miałam przyjemność zrobić makijaż. Zobaczcie poniżej.

Książka w sprzedaży już od 8 listopada 2017!!

Makijaż telewizyjny

Makijaż telewizyjny ma za zadanie przede wszystkim skutecznie i długotrwale zmatowić cerę, ukryć zmarszczki i przebarwienia, wyrównać koloryt. Makijaż jest nieco mocniejszy, niż klasyczny, może sprawiać wrażenie sztuczności, dopóki nie stanie się przed obiektywem. Moją najważniejszą wskazówką dla osób, które wykonują tego typu makijaż jest – blenduj. Makijaż telewizyjny musi być doskonale rozblendowany. Źle roztarty róż na policzkach spowoduje wrażenie plam, podobnie stanie się z cieniami.

Główną rolę w procesie tworzenia makijażu odgrywa światło, dlatego zawsze sprawdzamy makijaż w miejscu nagrania. O świetle podczas sesji zdjęciowej pisałam także tutaj. Gdy nagranie będzie się odbywało przy ostrym świetle, staramy się zrobić delikatniejszy makijaż. Znaczenie ma także typ obrazu – przy czarno-białym wybieramy zimne i mocne odcienie, przy kolorowym ciepłe.

Od szczegółu do ogółu

Mat i krycie przede wszystkim

W makijażu telewizyjnym gorące światło lamp oraz stres to dwa najbardziej zgubne czynniki. Makijaż może im zaradzić, przy użyciu pudrów transparentnych/HD, o których pisałam powyżej, jednak puder to nie wszystko. Praca zaczyna się już na etapie oczyszczania skóry (to jedyny przypadek, gdy można użyć do twarzy mydła, które odpowiednio ściągnie skórę). Później dobrze użyć tonika ściągającego pory, który także zmniejszy efekt błyszczenia. Na koniec już standardowo nakładamy bazę, podkład korektory.

Krycie

Nie nakładamy podkładu tylko na twarz, ale także ramiona, dekolt, szyję i oczywiście uszy. Wszystkie odkryte partie ciała powinny być wyrównane przy pomocy makijażu. Osoby występujące w telewizji często maja elegancki strój, którego nie można ubrudzić. Świetnie do tego sprawdzi się profesjonalny podkład do ciała Dermablend. Skóra powinna wyglądać zdrowiej, mieć jednolity kolor oraz ukryć wszystkie zmarszczki, ewentualnie tatuaże i blizny. Pamiętamy także, że ciemniejsze miejsca na skórze (zgięcia, kolana, kostki) pokrywamy rozświetlaczem. Konturujemy odpowiednio owal twarzy i gotowe!

Oczy

Nawet mocny makijaż oczu przed kamerą zawsze będzie wyglądał delikatniej, ważne, aby był doskonale rozblendowany. Raczej odradzam używanie brokatu, lepiej sprawdzą się cienie matowe lub satynowe, ponieważ brokat “niezdrowo” błyszczy się przed kamerą. Chyba, że ma to być makijaż modowy (np. do reklamy kosmetyków), a nie biznesowy czy wizerunkowy.

Usta

Przed obiektywem sprawdzi się w zasadzie każda pomadka, a efekt odświeżenia zagwarantuje odpowiednio dobrany błyszczyk. Dobrze sprawdzają się również matowe, półmatowe odcienie. Trzeba uważać z kolorem różowym, aby nie wybierać pomadek ze zbyt intensywnym niebieskim pigmentem. Makijaż ust – także dla panów! W męskim makijażu ust wykorzystujemy matowe, zgaszone beże i jasne brązy.

Kilka prostych wskazówek i od razu osoba stojąca przed kamerą czuje się pewniej. Makijażysta jest też po to, żeby dodać otuchy i rozładować stres. Piękny wygląd zawsze doda pewności siebie. Powodzenia!

FOTO & MOVIE: Panopticon Films

MUA: Kasia Wrona

Zrealizowano dla:  Wydawnictwo Znak  Kuchenny Krednes